Porsche 911 și competiția Dakar nu au prea multe în comun. Dar victoria în Raliul Paris-Dakar din 1984 a primului 911 cu tracțiune integrală nu e puțin lucru.
Nu știm dacă aventurile recente ale acelui 356 condus prin deșertul californian sau ale mai noului 996 cu un cort deasupra plimbat prin zone izolate au avut vreun rol sau i-a inspirat de pe cei de Porsche să producă această ediție denumită 911 Dakar. Totuși, ne bucurăm să vedem aceste culori.
Coloristica ce face trimite la modelul victorios în 1984 face parte din opționalul Rallye Design Package. Iar acel Roughroads de pe lateral este marcă înregistrată. Întreaga ediție Dakar, indiferent de culoare, este limitată la 2.500 de unități.
Bazat pe versiunea GTS, acest 911 are un motor de 3.0 litri biturbo cu 6 cilindri care produce 480 CP și 570 Nm. Singura opțiune de transmisie este cea automată, PDK cu 8 rapoarte și transmisie integrală. Puntea spate este viratoare, iar suporții de motor sunt preluați de la GT3. Modelul are două moduri noi de rulare: Rallye și Off-Road.
Garda la sol înălțată cu 50 mm în plus față de o Carrera cu suspensie sport. Sistemul de ridicare al suspensiei o poate crește cu încă 30 mm, dar numai până la o viteză 170 km/h, de unde începe să coboare. Pneurile Pirelli (245/35 ZR 19 față și 295/40 ZR 20 spate) cu carcasă dublă, umeri întărți și profil off road limitează viteza maximă la 240 km/h. Cât despre 0-100 km/h, are loc în 3,4s.
911 Dakar beneficiază de o serie de modificări care îi reduc masa totală, cum ar geamurile speciale, bateria ușoară și renunțarea la banchetă. Cu toate elementele de protecție din oțel care dublează pragurile și barele față/spate, masa totală este de 1.605 kg (cu 10 mai mult decât un 911 Carrera 4 GTS cu PDK).
Pentru completarea imaginii de raliu este disponibil un acoperiș cu rack de lumini, capabil să transporte și 42 kg încărcătură. Există și opțiunea unui cort pentru acoperiș.