BMW Motorrad marchează 50 de ani de M printr-un model aniversar

Pentru a marca jubileul BMW M GmbH, fondată în 1972, BMW Motorrad a prezentat un model special denumit M 1000 RR 50 Years M, îmbrăcat într-un galben Sao Paulo. Acest model se ridică la înălțimea filozofiei M și duce mai departe spiritul de competiție înzestrat în vehiculele M din ultimii 50 de ani și la motocicletele construite de BMW în ultimii 100 de ani. M 1000 RR 50 de ani M vine echipat cu pachetul de competiție M care, pe lângă numeroase elemente frezate altele realizate din carbon (cum ar fi roțile), o basculă mai ușoră, M GPS laptrigger, lanț M Endurance, pachet pentru pasager și capac monopost, toate în versiune standard.

BMW Motorrad anunțase încă din 2018 introducerea strategiei M în divizia de motociclete. În septembrie 2020 și-a făcut debutul BMW M 1000 RR, primul model M al Motorrad, bazat pe S 1000 RR.

Începuturile BMW M

BMW Motorsport GmbH a luat ființă în 1972 pornind de la dorința de a uni toată pasiunea din motorsport a BMW sub un singur nume și cu scopul de a crea mașini de curse și motoare ultra-performante. Astfel, un an mai târziu, lumea motorsportului avea să se schimbe prin apariția primei mașini de curse produsă de BMW Motorsport GmbH: BMW 3.0 CSL (Coupe Sport Light Construction). Împreună cu acel prim CSL au fost inaugurate și cele 3 culori recunoscute peste tot în lume: albastru, violet și roșu așezate pe un fundal alb, culori care definesc toate modelele M de la BMW. În 1978, autovehiculul super sport BMW M1 a intrat în seria M1 Procar. Pentru prima dată – pe lângă linii – se putea vedea și logoul M pe un vehicul.

Albastru pentru BMW, roșu pentru motorsport și albastru închis pentru legătura dintre cele două. Legenda spune că, inițial, acel roșu era culoarea unui producător de lubrifianți care urma să fie sponspor principal al echipei.
În 1978 a fost adăugat logo-ul cu cele trei dungi colorate înclinate lângă litera M. A fost conceput de Giorgio Giugiaro, Italdesign.

Nu putem vorbi despre începuturile diviziei M fără să amintim de Jochen Neerpasch, considerat de mulți părintele BMW M. S-a ocupat direct de programul de Motorsport, s-a aflat la conducerea echipei care a construit acel E9 3.0 CSL, supranumit Batmobilul, și a contribuit decisiv la apariția lui M1, singurul supercar BMW. Desigur, de fiecare când vorbește despre M îl amintește pe Bob Lutz și îi atribuie o mare parte din realizări, acesta jucând un important rol de decizie. Robert A. Lutz se afla în board-ul de conducere BMW AG din 1972. Atunci când au fost puse bazele diviziei unificate de motorsport, acesta declara că “O companie este ca o ființă umană. Dacă face sport se păstrează sănătoasă, entuziastă, mai eficientă și mai puternică.”

BMW Motorrad: de la Insula Man la Dakar

Încă din primele decade ale companiei, reușitele din diferite competiții au adus cu ele inovații ale modelelor de stradă. Multe nume au devenit legendare la început de secol prin recorduri și victorii în diferite competiții. Unul dintre cei care s-au făcut cunoscuți în competiții interbelice și a obținut victorii în ambele ramuri, atât cu două cât și cu patru roți, este Ernst Jakob Henne. Un personaj de legendă despre care încă se vorbește. În 1929 dobora 8 recorduri mondiale cu o motocicletă BMW de 750 cmc supraalimentată cu compresor.  Chiar dacă nu toate au fost recunoscute, cel mai important devenea oficial: 219 km/h viteză maximă. O legătură frumoasă cu țara noastră este faptul că în 1936 Henne a câștigat Marele Premiu de la București cu un BMW 328, o mașină despre care putem spune fără rezerve că a reprezentat fundația sportivă a imaginii BMW, cimentată de victoriile M de mai târziu. Revenind la performanțe, Henne reușea în 1937 un record de viteză cu o motocicletă BMW închisă (carenată) de 279 km/h, reușită neîntrecută vreme de 24 de ani.

În 1939 Georg „Schorsch” Meier a fost primul pilot care a câștigat Tourist Trophy pe Insula Man cu un model care nu era de origine britanică. 75 de ani mai târziu, în 2014, Michael Dunlop obținea o victorie cu un BMW într-un an aniversar. Iar în 2018 Peter Hickman devenea primul care depășea o viteză medie de 135 mile pe oră într-o tură la TT.

În 1985, culorile M se află din nou pe vârful podiumului: Belgianul Gaston Rahier câștigă pentru a doua oară consecutiv raliul Paris-Dakar pe GS 1000, după ce Hubert Auriol a avut deja succes cu BMW-ul său în anii precedenți, 1981 și 1983.

BMW M 1000 RR 50 de ani M va putea fi comandată între 21 mai și 30 noiembrie 2022.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.