Yamaha a lansat o versiune 2023 a popularei Ténéré, prin care sărbătorește 40 de existență a modelului. Culorile sunt inspirate de cele folosite la motocicleta de uzină a lui Stéphane Peterhansel în 1993, cea cu care a câștigat cel de-al treilea Dakar al său (din cele 6 cu Yamaha).
Se poate spune că povestea Ténéré a început în 1979, când Yamaha a câștigat prima ediție a raliului Paris Dakar, Cyril Neveu trecând primul linia de sosire în fața celorlalte 73 de vehicule rămase în competiție, din cele 182 care au luat startul. Inspirat de succes și interesul crescut al publicului pentru raliu, constructorul decidea construirea unui model cu accent pe aventură.

În 1983 se lansa originalul Ténéré, echipat cu rezervor mare, șașiu robust și un motor care punea accent pe cuplu. Motocicleta a inspirat generații întregi să-și urmeze visele legate de exploratul celor mai îndepărate locuri sau de-a face înconjurul lumii. Iar pe mulți i-a inspirat să participe în cele mai dificile raliuri.
Monsieur Dakar, așa cum este cunoscut Stéphane Peterhansel, a obținut 6 victorii în Raliul Dakar la categoria moto, toate cu Yamaha, și încă de 8 ori (ultima în 2021) la auto. Notă pentru redacție: să ne gândim de două înainte atunci când vrem să mai folosim cuvântul legendă.



Ténéré 700 World Rally 2023
Aceasta este ediția care marchează aniversarea a 40 de ani de Yamaha Ténéré. Poartă culorile emblematice folosite pe motocicleta de uzină din 1993 a lui Stéphane Peterhansel și este cel mai exclusivist model din gama Adventure a constructorului japonez. Albastrul domină, iar rozul fluorescent și blocurile argintii clasice fac trimitere la trecut. Furca față și jantele sunt de culoare neagră pentru a recunoaște și mai ușor modelul.

Yamaha Ténéré 700 World Rally 2023 primește în dotare standard evacuarea Akrapovic (opțională la versiunea World Raid). Sunt prezente rezervorul dublu de 23 litri, suspensia performantă cu cursă de 230 mm pe față și 220 mm pe spate, precum și amortizorul de ghidon Ohlins cu 18 trepte de reglaj. Șaua joasă și plată nu putea lipsi, oferind pilotului o foarte mare libertate de mișcare față/spate.





