Mani Gyenes va fi ambasador al Raliului Dakar în cea de-a 45-a ediție

În noul său rol îi va ghida, alături de Joan Pedrero Garcia și de francezul Benjamin Melot, pe debutanții care participă în categoria Original by Motul (cea mai dură din raliu, fără asistență tehnică).

Raliul Dakar va începe în ultima zi a anului cu un prolog de 11 km în apropierea bivuacului aflat pe malul Mării Roșii, iar pe 1 ianuarie se va va concura într-o buclă de 603 km ce va avea punctele de start și sosire în apropierea orașului Yanbu.

Prima săptămână de cursă va fi una cu foarte multă piatră, se va merge prin multe canioane, vor fi zone extrem de rapid dar, vor fi și secțiuni cu adevărați munți de nisip sau zone cu dune mici și iarba cămilei. Până pe 9 ianuarie, când va fi prima zi de pauză, se vor fi parcurs 5.332 km din totalul de 8.549.

Emanuel Gyenes #34, Autonet Motorcycle Team: „Am pornit către Arabia Saudită cu același obiectiv ca și în 2022: să fiu în top 30. Anul trecut au fost o serie de probleme tehnice și ruptura din cadru, care m-a făcut să pierd foarte mult timp, așa că pregătirile pentru ediția 2023 au început destul de devreme. Motocicleta a fost pregătită extrem de amănunțit, are un cadru nou. Cea de a patra ediție din Arabia Saudită va fi una mai lungă, cu mai multe zile de concurs, și una în care trebuie să îți dozezi foarte bine puterile, pentru că sunt 15 zile de cursă. Prima parte va fi mai periculoasă pentru că avem multă piatră, va fi mult praf și asta va face imposibile depășirile. Este un avantaj că avem etapa maraton, cea în care nu avem acces la pneuri și piese de schimb, în Empty Quarter, pentru că șansele să strici motorul în nisip sunt mai mici.

Cât privește rolul de ambasador, în cadrul categoriei Original By Motul, acesta îmi dă prilejul să îi ajut pe debutanți, bazându-mă pe experiența acumulată de-a lungul celor 12 Dakar-uri. Mare parte din activitate se va desfășura în zilele premergătoare startului de pe 31 decembrie și apoi în ziua de odihnă. Cu un pas mai aproape de al 13-lea start, în competiția care pentru mine a devenit un mod de viață, țin să le mulțumesc tuturor partenerilor și familiei pentru sprijin! Celor care mă urmăresc vreau să le transmit că apuc să mă uit peste mesaje și este extraordinar să vezi că din ce în ce mai mulți oameni sunt intersați de Raliul Dakar și de ce înseamnă anduranță în deșert.”

Ce înseamnă Original by Motul / Malle Moto?

Se spune că aceasta se apropie cel mai mult de modul în care se concura în primele ediții din Africa ale Raliului Dakar. Concurenții de la această categorie nu beneficiază de asistență tehnică. La finalul fiecărei zile, când ajung în bivuac, trebuie să-și pregătească singuri motocicleta pentru etapa următoare. Organizatorii transportă pentru fiecare rider o cutie în care acesta își pune câteva piese și diverse accesorii, un set de roți, un cort, o geantă de voiaj și un set de pneuri. Participanților li se mai pun la dispoziție: generator, compresor, trusă de scule, sac de dormit, covoraș de lucru etc. Dimensiunea cutiei: 80 cm x 45 cm x 30 cm – 80 litri.

Foto: RallyZone

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.