Platforma GAGAS 700 și dotările celor două noi motociclete sunt asemănătoare, sau mai bine zis împrumutate, de la frații KTM 690 și Husqvarna 701. reușește să cele două modele reușesc să aducă un aer spaniol pe străzi. Încă din 2019 de când a devenit parte a grupului Pierer Mobility, GASGAS și-a propus să facă pasul de la motociclete de trial, endurocross și motocross la motociclete de stradă care să ofere aceleași senzații tari cu care ne-a obișnuit.
Atât SM700 cât și ES700 vin echipate cu un motor monocilindru de 692.7 cmc care, cu cei 74 de cai la 8.000 rpm și mult cuplu (73.5Nm la 6.500 rpm) reușesc imediat să smulgă un zâmbet larg oricărui împătimit de două roți. Cel mai avansat sistem de ABS de la Bosch și ambreiajul PASC (power assist slipper clutch) de la KTM asigură maxim de control în perioadele de frânare și în cele de ieșire din viraj.
Ambele modele oferă moduri special setate pentru o experiență cât mai pură în teritoriul propiu. GASGAS SM 700 are un mod supermoto care oferă un răspuns fin al accelerației, dezactivează ABS-ul spate și modifică controlul tracțiunii pentru a permite mai mult drift pe roata din spate și mai multă libertate în a ridica roata față. Nici ES 700 nu este mai prejos și oferă moduri similare pentru off-road.
Cadrul tubular este ușor de recunoscut și în noua culoare roșie. Rigiditatea specifică vine la pachet și cu o masă redusă, de unul singur cântărind aproape 8,4kg. Dacă vorbim despre suspensii, niciunul dintre modele nu dezamăgește. SM 700 vine echipat cu o furcă WP APEX 48 care îți oferă o cursă de peste 21 cm, iar suspensia spate WP APEX oferă o cursă de aproape 24cm. Toate sunt conectate la pământ prin roți de 17 inch dotate cu frâne Brembo de 320mm respectiv 240mm.
ES 700 vine cu o suspensie WP XPLOR care îți asigură o cursă de aproape 25cm atât în față cât și în spate. Roțile sunt spițate, iar frânele Brembo ale ES-ului prind discuri de 300 mm, respectiv 240mm. Ambele modele vin cu un rezervor de 13,5 litri.
Chiar dacă cele două modele nu par să impresioneze mai mult decât frații de la KTM și Husqvarna, lansarea lor reprezintă un pas important pentru GASGAS care prin acest pas intră pe piața de motociclete de stradă.
Momentul ales pentru lansare nu putea să fie mai potrivit, fiind complimentate de 1-2-ul obținut de echipa Gaviota GASGAS Aspar Team în cursa de Moto3 de la Red Bull Spanish Grand Prix care a avut loc duminică 1 mai pe Circuitul Jerez – Ángel Nieto.
Se pare că GASGAS este pe val și nu putem să nu ne gândim pe viitor să vedem în curând și modele cu 2 cilindri.