Noul Harley-Davidson Nighster îmbină silueta unui Sportster clasic cu un motor Revolution Max 975T. Acest V-Twin cu cei 89 CP ai săi va oferi un cuplu generos încă de la turații mici (pentru familia Sporster), ajungând până la 95 Nm în zona de 5.000 rpm.
Primele semne care îl dau de gol pe „noul Sportster“ sunt forma binecunoscută a rezervorului și suspensia spate cu cele două amortizoare Showa. Aceasta poate să fie și un răspuns al celor de la Harley-Davidson după lansarea de anul trecut al primului Sportster modern (Sportster S) care a surprins un pic cu aspectul ușor neobișnuit, noul Nightster revenind la stilul clasic care a încântat împătimiții încă din 1957. Acea motocicletă „bună la toate“ a primit câteva update-uri pentru a o face și mai bună, și mai confortabilă.
Revolution Max 975T
975 cmc, V-Twin cu cilindri la 60°, răcire cu lichid și distribuție variabilă pe partea de admisie. Puterea e livrată liniar și maximul de 89 CP e atins la 9.500 rpm. Sistemul VVT reduce compresia la oprirea motorului pentru a permite o pornire ușoară.
Așa cum îi stă bine unei motociclete moderne, Nightster vine cu ABS, controlul tracțiunii și precum și moduri de condus (Sport, Rain și între ele Road). Putem adăuga aici oprirea automată a semnalizatoarelor și Drag-Torque Slip Control (control al frânei de motor).
Harley-Davidson a pus un mare accent pe reducerea greutății prin folosirea de materiale ușoare, dar mai ales prin renunțarea la cadrul clasic și includerea motorului în structura de rezistență a motocicletei.
Stilul clasic devine incontestabil atunci cand pui două amortizoare montate pe fiecare pare a roții din spate. Roțile de 19 inci pe față și de 16 pe spate se încadrează perfect în stilul și în feelingul noului Nightster.
Inginerii de la Harley-Davidson au mutat rezervorul de benzină sub șa, trăgând și mai mult în jos centrul de greutate. Asta înseamna o stabilitate mai bună, o manevrare mai ușoară, un feeling mai dinamic. Dar atunci ce se ascunde sub protecția metalică foarte frumos desenată? Acolo găsim un airbox gândit special pentru a reduce rezonanța și zgomotul.
Posibilitățile de personalizare ale noului Harley-Davidson Nighster țin, ca de obicei, de imaginație și stilul personal al fiecăruia. La foarte scurt timp după anunțarea modelului, Harley-Davidson a prezentat ca sursă de inspirație creația lui Hideya Togashi, proiect pe care îl puteți vedea mai jos.