XL750 Transalp intră în segmentul foarte dezbătut al motocicletelor adventure de categorie medie, acolo unde îl așteaptă Tenere 700, BMW 850 GS și KTM 890 Adventure, ca să numesc doar câteva dintre ele.
Transalp vine cu motorul de pe Hornet de 91,8 CP și 75 Nm, dar cu setări diferite ale accelerației ride by wire care promit o experiență mai bună la drumuri lungi. Rămâne să descoperim exact ce înseamnă asta. Motorul folosește o singură axă cu came, obișnuitul Unicam derivat de la modelele CRF și are manetoanele decalate la 270˚ pentru caracter și acel mod pulsat de livrare a puterii. Admisia are canalele de aer Vortex (pantent Honda) care asigură un flux mai constant și mai bine distribuit de la gurile de admisie până în airbox.
Cadrul de oțel este cu 10% mai ușor decât cel lui CB500X, garda la sol este de 210 mm, furca față Showa de 43 mm SFF-CA (Separate Function Fork-Cartridge) oferă o cursă de 200 mm, iar spatele o cursă de 190 mm. Valabil pentru amândouă, doar preîncărcarea poate fi reglată.

Modurile de condus sunt 4 la număr și includ „Gravel“, 4 nivele de putere reglabile, 3 pentru frâna de motor și 5 ale controlului tracțiunii (HSTC). HTSC (în care este inclus și controlul wheelie) și ABS-ul pot fi oprite. Ambreiajul assist/slipper folosește discuri cu lamele oblice pentru
Honda Transalp are 208 kg cu plinurile făcute și o înălțime a șeii de 850 mm (820 opțional).
Bordul TFT de 5 inci oferă control vocal prin intermediul unui smartphone conectat (pentru apeluri, mesaje, muzică sau navigație).







