Yamaha a făcut publice imagini cu TY-E 2.0 și anunță că modelul va participa începând din iunie în Campionatul Mondial de Trial al FIM, avându-l ca pilot de uzină pe Kenichi Kuroyama, cel care a și ajutat la dezvoltarea proiectului.
TY-E 2.0 (Trial Yamaha – Electric) promite mai multă distracție datorită cuplului maxim oferit de motorul electric, nefiind dependent de turații. Lângă motorul electric se găsește un ambreiaj multidisc umed și volantă, astfel că pilotul rămâne în control deplin. Controlul și tracțiunea oferite au fost îmbunătățite în comparație cu primul prototip, anunțat în 2018, iar capacitatea bateriei a crescut cu 2,5 ori, în timp ce masa ei a scăzut.
Puțin peste 70 kg, 340 mm gardă la sol, 1.310 mm ampatament și un șasiu monococă realizat din materiale compozite pentru rigiditatea mare și o masa redusă.
TY-E 2.0 face parte din planul de atingere a neutralității de carbon de-a lungul vieții produselor, implementat de companie în 2018 și având ca termen final anul 2050.
Trebuie să ne întrebăm cât va mai dura până vom vedea și un enduro electric?