Girls on Track a ajuns la ediția a 6-a și ne face plăcere să observăm că a devenit deja o tradiție. Pentru cei care abia află de existența evenimentului, așa cum îi spune și numele, este dedicat fetelor și femeilor motocicliste. Este deschis pentru toată lumea, începând de la cele care abia fac primii kilometrii pe două roți până la cele care strunesc motocicletele pe circuit și punctează fiecare viraj punând genunchiul jos. Nu este vorba de cine parcurge cel mai rapid tur de pistă, ci mai degrabă de tururi făcute împreună. „On Track“ este doar locul de întâlnire.
Circuitul este un mediu sigur pentru descoperire, învățare sau perfecționare, dar este și locul unde fiecare poate să-și alerge motocicleta în voie, să exploreze noi unghiuri de înclinare sau pur și simplu să facă niște ture alături de prieteni.
Pentru ca totul să se desfășoare în condiții de siguranță, ziua începe cu o scurtă „riders meeting”. Asta pentru că deși evenimentele la circuit seamănă, fiecare are reguli specifice care trebuie respectate. Înainte de sesiunile pe circuit, organizatorul Adrian Petrovici și instructorul de conducere defensivă Răzvan Radu fac o scurtă recapitulare a bunelor practici privind mersul cu motocicleta. Se formează apoi grupe în funcție de timpii pe tur estimați, pentru ca totul să se desfășoare într-un ritm confortabil pentru fiecare. Pilotul Cosmina Crișan le este alături participantelor pe întreaga zi pentru a le îndruma și a le împărtăși secretele condusului corect și sportiv, atât în timpul ieșirilor pe circuit cât și în afara lui.
Yamaha R7 în elementul natural
În afară de cruisere sau tourere de 300+ kg, am văzut motociclete de tot felul, de la naked-uri de A2 până la miare super sport. Deși nu există acea atmosferă de competitivitate pe care o întâlnești la un track day obișnuit, timpii obținuți au fost la fel de discutați, iar progresele apreciate pe măsură.
Cât despre R7, știam că așa se va întâmpla! Dar într-un sens bun. Era clar că sportiva R7 va fi apreciată, pista fiind locul în care își poate demonstra imediat adevăratul potențial. Libertatea de mișcare atunci când motocicleta este înclinată este primul avantaj în fața naked-urilor, iar greutatea redusă și manevrabilitatea o face mult mai prietenoasă decât masivele motociclete sport touring sau super sport din generații mai vechi. La toate acestea se adaugă farmecul acelui motor CP2, care se află undeva la granița dintre docil și agresiv. Cum spuneam, nici nu e de mirare că toate participantele care au încercat Yamaha R7 au fost încântate de experiență.