Yamaha Tracer 7 – Descurcărețul

Text
Adrian Cobzașu
Foto
Dragoș Savu

Nu e greu să-ți dai seama de ce Tracer 7 este una dintre cele mai bine vândute motociclete din gama Yamaha. Ușoară, fâșneață, rudă îndepărtată cu un supermoto; te cucerește imediat prin modul în care se conduce.

Are la bază un șasiu foarte capabil și motorul CP2 de la Yamaha, care au fost deja declinate în mai multe variante, toate apreciate de public. Pe lângă evidentele semi carene și parbriz, are în plus față de MT o furcă față cu reglaje pentru preîncărcare și revenire. Semn că poate oferi celui de la ghidon o ținută de drum potrivită pentru mai multe situații, indiferent că este vorba despre mers cu pasager sau despre o plimbare de unul singur făcută într-un ritm mai alert pe un drum virajat.

Yamaha Tracer 7 – motor și transmisie

Cum în prezent există multe motociclete adventure care depășesc 150 cp, nu îți vine să încadrezi imediat Tracer 7 în categoria sport touring. Mai ales dacă ai în vedere accelerațiile pe liniile drepte. Dar o faci după ce mergi cu ea, pentru că Tracer 7 este o motocicletă ușoară, iar atunci când strunești cum trebuie CP2-ului vei descoperi rapid că poate deveni prea rapid pentru mersul cu viteze legale pe stradă. Apoi, acest bicilindru cu manetoanele lui defazate trage dezinvolt și livrează cei 73 CP într-un mod ușor de exploatat. Această liniaritate te face să ajungi uneori în zona de limitare, dar înveți relativ repede să lași vibrațiile să te ghideze când anume trebuie să schimbi vitezele.

Robust, fiabil, econom… totuși, dincolo de aceste atribute raționale, CP2-ul are ceva anume care se strecoară rapid sub pielea oricui l-ar conduce. Poate că e sunetul ușor duduit, cumva apropiat de o motocicletă clasică, sau cuplul livrat jos care lasă impresia că trage la orice turație. Ori vibrația și felul în care pistonează îi imprimă acel ceva pe care ne place să-l numim caracter. Cert este că popularitatea se vede și în vânzări.

Cutia cere schimbări mai ferme ale treptelor în ce privește selectorul dar, compensează prin ambreiajul foarte ușor de utilizat. Acesta simplifică munca pilotului și în oraș, acolo unde rezistența redusă a manetei ajută în timpul manevrelor la viteză mică și la strecuratul prin ambuteiaje. Etajarea relativ scurtă te ajută să exploatezi eficient resursele motorului, iar asta înseamnă că trebuie să fii atent și la viteza cu care mergi.

Tracer 7 – Cilistică și frâne

Are o basculă mai lungă cu 60 mm decât cea a lui MT 7 și o furcă față la care se poate regla preîncărcarea și revenirea. Așadar, avem o stabilitate mai mare din construcție, plus posibilitatea de a regla motocicleta pentru diferite condiții de rulare. Sau cel puțin de a-i menține prestațiile la nivelul dorit pe o perioadă mai lungă de timp, până la următoarea revizie a furcii.

Tracer 7 e o motocicletă ușor de condus. Agilitatea nativă și ghidonul lat simplifică mult lucrurile pentru cel care conduce. Îi răsplătește pe cei care știu ce să-i ceară și are grijă de cei aflați la început de drum, iertându-le micile greșeli. Polivalența este principalul ei avantaj: ușor de manevrat la viteză mică, plăcută atunci când ai de parcurs mulți kilometri pe drum drept și incitantă atunci când apar serpentine. 

Palpatoarele scărițelor ating relativ devreme asfaltul și mă bucur. Este un indicator bun că ai crescut ritmul suficient. Nu e de parcă o vei duce atât de des la circuit, iar atunci când mergi pe stradă e bine să păstrezi mereu o marjă de eroare.

Tracer 7 – Ergonomie

Ușor împins către fața motocicletei și cu ghidonul aproape de tine, ești într-o poziție care îți aduce imediat aminte de cea a unui supermoto. Cumva, ești anunțat de la bun început ce te așteaptă. Este posibil să faci sute de kilometri pe zi pentru că este suficient de confortabilă pentru asta. Dar este puțin probabil să-i faci ocupând pur și simplu un loc în șa, privind în stânga și-n dreapta cum se derulează peisajul. Te îndeamnă să o întrebuințezi, să te miști în șa, să te oprești la poze, s-o apuci pe un drum la întâmplare sau să fii mai atent la trase ca să te bucuri de o porțiune virajată.

Până și felul în care vibrează este plăcut în mare parte din timp, pentru că te face să simți motocicleta prezentă sub tine. Cea mai bună descriere ar fi că CP2-ul pistonează. De aici vine și trimiterea subtilă la supermoto: plăcută atunci când exploatezi Tracer-ul pe serpentine sau prin oraș, ușor sâcâitoare atunci când ești pe autostradă sau drum național.

Semicarenele contribuie parțial la stabilitatea motocicletei atunci când crește viteza dar și la confort, împingând curenții de aer care ar veni în mod normal spre coapsele pilotului. Parbrizul mic, reglabil manual, dirijează aerul suficient cât să ridice curenții de aer până spre nivelul pieptului dar, foarte important, nu îi aruncă direct în cască. Important pentru că nu crează turbulențe și gălăgie suplimentare la nivelul căștii. Micile protecții pentru mâini vor ajuta cu siguranță atunci când temperatura începe să scadă.

Tracer 7 – Dotări

Parbriz reglabil, suspensie cu preîncărcare și revenire reglabile, plus faruri LED. Nivelul echipamentelor la bord este redus la strictul necesar, ceea ce face parte din farmecul acestui Tracer 7. Din lista de accesorii ne-au atras atenția cutiile laterale și scărițele cu inserții de cauciuc, care oferă mai mult suport și un plus de confort.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.